8 februari 2009

Fototriss; Doft/Lukt

Foto

Söndagens Fototriss bjuder på dofter och lukter av olika slag. Min första bild får symbolisera hur gott jag tycker att det doftar i skogen. Det som är lite extra roligt är att jag även fick med en liten ekorre på bilden. Vid det här tillfället blev jag sittande jättelänge och tittade på ekorren, jag härmade ljudet av den och hör och häpna, den svarade faktiskt :) Efter ett tag gav den sig iväg och precis när jag skulle resa på mig sprang en liten mus förbi framför mina fötter. Det var verkligen en naturupplevelse som man bara råkar ut för om man går ensam i skogen.




Bild nummer två är också hämtad från naturen. För visst doftar det fantastiskt om man stoppar ner huvudet i en korg full av nyplockad svamp?



Och slutligen bild nummer tre,  inget slår väl doften av nybakat.



Foto: Kikan
Synne.

Hej.

Fina bilder.

Men den med svampen blir nog favoriten.

Kram Synne.

Malin

Härligt med nybakat! Men jag gillar bilden med ekorren bäst!

http://lilalili.blogg.se

Härliga bilder alla tre som får mig att associera till olika dofter. Svampbilden blir min favorit med det gula, ljuvliga innehållet.

Ha en skön söndag! Kramis

Ellas Inspiration

Vilka härliga bilder!



Hos mig doftar det också...



Kram Karin

@nemonen

Fint bidrag, vad doftar godare en hel korg full med svamp.

Boel_L

Kantareller som doftar så gott! Vilken upplevelse du hade med ekorren/Boel

Annika Lund

Måste säga att korgen med svamp väcker mest känslor i mig. Är ju tokig i att plocka svamp och det är underbart med en hel korg fylld med en massa olika läckerheteer som doftar gott. För att inte tala om doften när dom ligger i stekpannan ihop med lite smör och till slut hamnar på mackan. Gud så gott. Men tyvärr dröjer det några månader innan säsongen sätter igång igen och då med vårmusseroner som finns överallt på Alvaret här på Öland.

Ciao Annika

Znogge

Nybakat luktar alltid gott och blir min favorit!

Designtjejen

Åhhh mums så gott och vilka fina bilder!!

Hoppas att du har haft en jätte härlig helg! Här har varit så härligt väder idag.. men sedan så plötsligt så kom massa hagel!!

Kramar

jenny

Härliga bilder:-)

Kram/jenny

Irrhönan

Tre sköna dofter!

ninni

Doften av nybakt går inte av för hackor! Det får bli en favvobild.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress