Idag bjöd veckans FotoTriss på en riktig utmaning. Temat är nämligen Fel sak på fel plats, ett inte helt enkelt tema med andra ord. Tanken är att man skall finna motiv som innehåller något som egentligen inte hör hemma på platsen. Efter lite fundering och letande bland mina foton valde jag följande bilder. En liten förklaring kanske är på sin plats, men ta en titt på bilderna först :)







Det första fotot är taget på min väninnas drinkparty, vi blandade INTE drinkar med rengöringsmedel i vilket man kanske kan tro av bilden att döma :) Nej, det skedde snarare en liten olycka på en annars väldigt vit och fin matta....och bilden är tagen i samband med detta.

Bild nummer två tog jag när jag och sambon var i Stockholm. När vi gick förbi Kungsträdgården stod det mängder av små plastfigurer överallt. Det visade sig att det var Vattenfall som hade en kampanj där man kunde skriva på ett klimatmanifest där varje gul gubbe representerade en signatur.

Och den sista bilden har jag ingen riktig förklaring till....troligtvis rör det sig av någon form av grindstolpe även om placeringen inte riktigt talade för det. Stenen står djupt inne i skogen och man upplevde det nästan som om den stirrade på en när man gick förbi. Det fanns många spännande lämningar på platsen, bland annat den husgrund som jag visade i förra veckans FotoTriss
Christer

?? Så att tillverka en massa små plastgubbar skulle vara bra för miljön ?? Det får bli min favorit, eftersom det verkar så fel... ;-)

Maria

Mittenbilden blir min favorit.

Plastgubbar borde ju höra hemma i barnens leksakslåda.

Ha en fortsatt bra vecka

Benita

Nu byter jag blogg till:

http://bubbelrummet.blogspot.com



Många kramar till dej! :-)

AKP

hihi den översta bilden tyckte jag var klockren =))

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress