28 juli 2010

Ny bokblogg

Bloggtips

Från och med nu kan ni följa mig på ytterligare en blogg, I´ts all about Books. Precis som namnet ger sken av är det en bokblogg som jag har blivit inbjuden till att vara medbloggare i.

När jag var tonåring fick jag genom en bokklubb en brevkompis. (Ja det var faktiskt på den tiden när man skrev riktiga brev som man postade, e-mail var inte uppfunnet då....) Hon bodde i Stockholm och vi fick grymt bra kontakt. Vi skrev brev till varandra varje vecka och pratade till och med i telefon ett par gånger. Trots att det på den tiden var skitdyrt att ringa rixsamtal. Det roliga var att vi verkligen kom från olika världar. Jag var en lantis och hon en storstadstjej. Jag vill minnas att jag kopierade en sida i kartboken och skickade för att visa var jag bodde. Ibland skrev vi riktiga mastodontbrev till varandra parallellt med de vanliga breven. Dessa var ibland på över 80 handskrivna A4 sidor!!

Sedan började vi på gymnasiet och där någon stans tappade vi kontakten. Flera år gick men för inte allt för länge sedan hittade vi varandra ingen via Facebook. Grymt kul!

Och de visade sig att hon också bloggar, hennes blogg heter It´s all about me 

Och nu cirka 15 år efter vår gemensamma tonårsperiod vilka inkluderade lådvis med brev kommer vi att driva bloggen I´ts all about Books tillsammans. Rätt coolt med tanke på att vi faktiskt aldrig har träffats IRL.

Malin

Wow! Häftigt! Hoppas det kommer gå bra för er :) Kramar!

Annaluna

Åh, blir alldeles varm i hjärtat när jag läser detta inlägg!! Ser verkligen fram emot detta. Du minns väl ramen jag fick av dig med alla foton, "till världens bästa brevis"? :)



Jag har samma dröm som du... det du skriver på bokbloggen, är precis min dröm.



Vad säger du, vilken bok ska vi börja med att läsa gemensamt? Och vilket datum ska vi ta? Jag är sugen på Hundraåringen som försvann och Oscar Waos korta förunderliga liv. Är dock öppen för förslag, det finns ju mängder! Jag finns förövrigt både på bok.nu och boktipset.se. På Boktipset är ju det smarta att man kan jämföra vilka böcker båda läst och inte = hitta böcker att läsa som ingen av oss läst, och som boktipset tror att man skulle ge ett högt betyg!



kram till dig, och du - jag har en känsla av att vi inte kommer glida igenom hela livet UTAn att ha träffats IRL! :)

Louises kompis Anna

Då kör vi på de boken! Ska vi sätta datum lite långt fram, eftersom vi inte har boken nu? Jag har beställt den, men den har inte kommit... ska vi säga sista augusti?



Ska också se om breven finns kvar... någonstans... vore skitkul att läsa igen och så, om vi hittar dem kanske vi kan ses och läsa dem tillsammans :)



Kram

Annaluna

Skrev fel... att jag är Louises kompis Anna, det satt kvar från en annan kommentar i annan blogg :)

lenislenis

Så kul! Denna kommer jag att följa, gillar oxå att läsa.

Får jag tipsa dig om: http://www.boktipset.se/ som jag nyligen hittat - gillar skarpt!

marica

Å vad roligt med en bokblogg! Den kommer jag följa!

Nu är vi i Halmstad på semester :) Snart ska ju du hit ;) men då har vi åkt hem! Hade oxå brevvänner förr med många x antal handskrivna sidor!!! Underbart att tänka tillbaka på! Kram på dej!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress