26 juni 2011

Happy Days Fotoskola

Foto

En av mina favoritbloggerskor, Josefin, som driver bloggen Happy Days har startat en interaktiv Fotoskola. Varje torsdag delar hon med sig av sin kunskap och delar även ut en fotoläxa för den som vill. Den här veckan handlar det om vinklar och perspektiv och här kommer mina bilder på temat.

Alla tre bilderna är tagna från exakt samma plats.

På den första bilden lät jag himlen ta plats och gården hamnade i förgrunden.


Här är samma motiv men den här gången är det inte lika mycket himmel utan en helt annan förgrund.l


Och här valde jag att låta blommorna utgöra förgrund och gården skymtar bara lite suddigt i bakgrunden.
Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Vad roligt att du tog dig an första läxan med vinklarna, det klarade du finfint! :-) Lägger in dig i listan som klar med läxan nr 1.



Kramar!

Anna

Kul idé med olika förgrund på samma motiv!

Frida

Vilken kul grej! Och superfina bilder! :-) Vilket fynd jag gjorde när jag hittade din blogg.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress