2 november 2008

Källsortering

Allmänt





Jag är väldigt noga med att sortera mina sopor, är nog så nära en "sop-polis" man kan komma. Jag har vuxit upp med kompost och källsortering så det hela faller sig väldigt naturligt. Har svårt att förstå hur folk kan låta bli att källsortera...det är ju så enkelt om man bara organiserar upp det hela lite. Jag har dock haft svårt för att komma på en lösning för hur man kan sortera papper och papp på ett lite "snyggare" sätt. Det är ju inte så mysigt med två papperspåsar i köket som man inte kan gömma undan. Nu har vi dock löst problemet på ett smidigt, och snyggt, sätt. Dessa boxar inhandlades igår på Granit. De rymmer precis varsin papperspåse så att det är lätt att tömma dem när de har blir fulla. Vidare köpte jag bokstäver på Panduro som jag klistrade på boxarna, så nu skall det inte råda någon tvivel om var man skall kasta
vad.

<a href="http://www.bloggkoll.com/blogg/298163/hemma-hos-kikan?claim=2untqmfgaxr">Följ min blogg med bloggkoll</a>
Pernilla

Vilken snygg förvaring! Hmm undrar var jag har närmaste Granitbutik, typ 50 mil bort...:-(

Såg att du oxå var en ny bloggare som jag. Kul att få kika in hos dig!

Ha en skön kväll!

Ellas Inspiration

Snyggt fixat!!



Kram Karin

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress