28 april 2009

Fototriss; sten

Foto

Ännu en underbart rolig Fototriss. Temat är sten och jag vill lova att det finns många bilder på det temat i mitt bildarkiv :)
Även den här gången fick jag beslutsångest men tillslut blev det några av mina favoritbilder. Tror att jag har visat några av dem vid ett tidigare tillfälle då jag även har dem inramade här hemma. Då har jag dock valt att låta dem vara svartvita men nu får ni se dem i färg. Samtliga motiv kommer från en plats som heter Ekeskogen. De båda byggnaderna är uppförda i sten som har huggits fram ur berget strax bakom. Den tredje bilden är nämligen tagen i ett stenbrott på platsen och där ser man tydliga spår av något som kallas för bredkilshål. Dessa bredkilar återfinns sedan på stenarna i grunderna. Häftigt tycker jag!


Jenny

Vilka fina bilder! Man blir riktigt fundersam över de som bott eller använt huset en gång.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress