Den här veckan är det ett frestande tema i Fototriss, närmare bestämt Ätbart. Jag rotade runt lite i mitt lilla bildarkiv och hittade följande bilder på temat. Den första bilden tog jag när jag och min sambo var i Paris 2007, vi var där över påsk och det fanns mängder med påskgodis i affärerna. Den här påskharen tog nog priset, den är gigantisk och helt gjord i choklad och marsipan





Bild nummer två är helt enkelt ett foto taget på menyn från min väns sambos restaurang i Stockholm. Det är ett supertrevligt ställe som heter Restaurang Telegraf. Lite roligt att de har Mellerudsgris på menyn tycker jag :)




Och den tredje bilden behöver väl ingen närmare beskrivning, den får tala för sig själv :)



Foto: Kikan
Marie Carpe Diem

Fin triss du har lagt upp. Påskharen var ju festlig. Undrar om nå´n endaste en skulle kunna smälla i sig hela den?;-)

jeanette

Den första bilden såg bra smaskig ut.

Artlover

Jag som sitter här med mitt kvällste önskar att ta en bulle från dig här:-) Hej så länge:)

marie roxbro

Oj vilken hare...gillar allt godis / ha en bra dag

Arandur

Hoppas du får en härlig Måndag :)

Kolla gärna in min fotoblogg, kanske kan den ge dig en bra start på veckan :)

Synne

Så fina bilder.

Påskgodiset är nog bäst....

Kram Synne.

Milla

Första bilden blir min favvis...ser ju hur gott ut som helst för en riktig gottegris! Milla

Anonym

Roligt med såna bilder. Kollat in din blogg. Nice!

AnnaKK

Och snart är det påsk igen och dags för nya chokladharar och ägg och allt vad det ska vara!



Att fotografera i skyltfönster är för övrigt jättekul! :-)

Lena

wow vilken stor choklad hare! fast vem köper en sådan stor?? nja den gör sig nog bäst i skyltfönstret och på bild då :D

Nea.

Hej, ser min blogg knepig ut i din webbläsare? :/

Nettan

Påskgodiset gillade jag bäst hos dig.



Ha det gott // Nettan

En Autografsamlares Värld

Oj, det verkar jobbigt att äta upp den där påskharen

Mr @min

ojoj får jag smaka en bulle?

trevlig kväll :D



/ www.mramin.blogg.se



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress