Jag är ett riktigt matvrak. Dessutom måste jag äta ungefär var tredje timme då jag har en otrolig ämnesomsättning. Mina kollegor brukar skratta åt mig då man nästan kan ställa klockan efter min kurrande mage. I mitt jobb ingår dock att vara ute i naturen en hel del och då är det inte lika lätt att äta ordentlig, eller det kräver snarare lite mer planering. Oftast får det bli pastasallad eller något annat som fungerar att ha med sig i ryggsäcken. Men då tillkommer ju även smörgåsar, frukt mm för att jag skall fixa en hel dag i fält. Arlas drickyoghurt brukar vara en trogen följeslagare i väskan. Igår testade jag "Pink Flamingo" och det var ju en passande smak för mig som älskar rosa :) Den var riktigt god även om den blev lite ljummen i den sommarvarma bilen. Dessutom har Yoggi® yalla en klimatkompensation just nu då man planterar träd i Moçambique och motverkar på det sättet fattigdom hos skogsbönder.



 

Foto: Kikan

MissStorm

Mums! Själv börjar jag bli smått beroende av smoothies gjorda i olika variationer med frysta bär och yoghurt. Bättre det än Mojito som jag annars kan dricka litervis av... :)



Kram

MissStorm

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress