12 november 2009

Julklappstips

Tavlor

Jag vet att det är ett tag kvar till jul men snart är det faktiskt dags att börja tänka på det där med julklappar. Jag tänkte tipsa om en julklapp som du lätt kan göra själv. Jag har ju flera gånger tidigare bloggat om hur man gör ordmoln och tänkte än en gång lyfta fram denna smarta idé. 

Förra året gav jag nämligen bort inramade ordmoln till mina fina väninnor i julklapp. Dessa ordmoln gör du lättast på Wordle och sedan kan du skriva ut dem och rama in dem. Jag valde 20 ord som jag tyckte passade bra in på mina vänner och skrev sedan med deras namn några gånger i texten. Om man skriver samma ord flera gånger i Wordle så blir nämligen det ordet lite större än de andra. Detta är en mycket uppskattad och personlig present och det enda du behöver är en dator, internet, en skrivare och en ram.







Foto: Kikan
Jenny

Tittade just in på din blogg för första gången.. Jättefin. Vilken underbar presentidé, använde wordle förut, men hade inte ens tänkt på att man kunde ge bort det i julklapp! Vilken superbra idé. Tack du hjälpte mig med några av mina julklappar (föräldrapenningen räcker inte så långt).

Emelie

Tack för tipset! Hur bra som helst, vem skulle inte bli glad för en sån tavla?=)

Anna

Vilken perfekt julklapp! Va kul du kikade in hos mig. Ska bli spännande o se om jag klarar av att få ihop ett surdegsbröd ;-) Trevlig helg! MVH Anna

Lotta

Hej och tack för denna oerhört braiga idén. jag har redan sedan tidigare använt mig av Wordle.. men inte så här och det var verkligen någonting som jag känner att jag skulle kunna tänka mig att göra till mina nära och kära. Tack än en gång... det blev helt plötsligt så mycket enklare.

Lotta

Rose-Marie

Hej! Jag tyckte detta var en bra idè, men jag lyckas inte komma in på sidan trots att jag har aktiverat x-kontroll. Vad gör jag för ch fel vad mer skall jag göra?

Rose-Marie

Annika Esserius

Hej!
Jag är Farmor o Mormor till 4 barnbarn.
Jag skulle så gärna vilja göra så fina tavlor till dom. Jag har varit inne på den sidan och försökt men jag har inte lyckats. Är det så enkelt som du skriver? hoppas att du kan hjälpa mig o tala om vad jag gör för fel. Kram Annika

Svar: Hej! Vad roligt att du vill göra ordmoln till dina barnbarn. Jag brukar först skriva ca 20 ord i typ Word. De ord som man sedan vill skall bli större i Wordle skriver man flera gånger. Exempelvis ett namn. Sedan klistrar du bara in orden i wordle och du får ett förslag som du sedan kan ändra.
Vad är det som går fel? Hör gärna av dig igen så skall jag försöka hjälpa dig.
Kikan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress