22 november 2009

Tips på doppresent

Pyssel

Idag var det dags för våra vänner lilla dotter att döpas och det var verkligen ett fint barndop och mycket trevligt kalas därefter.

Jag blev tipsad av min fina och pyssliga väninna Anna om att man kan göra en namntavla och ge bort i doppresent. Vad namnen betyder hittar man lätt på nätet och sedan är det bara att skriva ut texten i lämplig färg. Så här blev resultatet.


En snygg ram med passpartou lyfter fram alla bilder på ett fantastiskt sätt

Bokstäverna stansade jag ut.


Ett dopkort blev det också. Jag använde det namnpapper som jag har visat tidigare. Det fiffiga med att spara det är ju att man i Word enkelt kan byta ut ett ord mot ett annat och vips har man ett nytt papper som passar. Även färg är ju lätt att byta så här fick det bli lila.


Det är detaljerna som gör det
mamma millan

Så vackert pyssel du gör!! Ååsåå smarriga pepparkakscupcakes med...får testas!!!



Kram Millan

Felicia

Ja tavlan, kortet samt smycket jag fick var jättefina. Tack så mycket! Kramar från Felicia!

Malin

Men så fina kort du gjort!! :) Riktigt härliga. Och tavlan var ju en superbra idé :) Mycket fint!

Kramar / Malin

Cina

Tack för tipset! Jag har nu själv gjort en namn tavla efter inspiration av dig, blev uppskattad, jag lade även till om anledning till att dom fick det namnet. =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress